Preloader Image
office@nipo.gov.ua
  • Українська
  • English
  • Знання з IP працюватимуть на вас: інтерв’ю з Ольгою Малетовою, завкафедри СумДУ
    05 Червня 2025 Коментарів немає Irena

    Знання з IP працюватимуть на вас: інтерв’ю з Ольгою Малетовою, завкафедри СумДУ

     

    Продовжуємо публікувати серію розмов з науково-педагогічними працівниками, які забезпечують здобуття якісної освіти у сфері інтелектуальної власності в Україні.

     

    Як освіта у сфері інтелектуальної власності допомагає молоді адаптуватися до швидко змінюваних умов сучасного світу? Які унікальні можливості отримують студенти: від міжнародних проєктів до практики в TISC?

     

    В межах проєкту “Твій крок до знань: освітні програми з інтелектуальної власності” від української IP Академії публікуємо інтерв’ю з Ольгою Малетовою, завідувачкою кафедри кримінально-правових дисциплін та судочинства Сумського державного університету (СумДУ), докторкою юридичних наук, тематичною виконавицею міжнародного проєкту “Захист прав інтелектуальної власності дослідників та наукових установ в Україні: найкращі практики ЄС”.

     

    – Ольго Сергіївно, чому сучасній молоді варто обирати освіту у сфері інтелектуальної власності? Як це може вплинути на їхнє майбутнє?

     

    – В умовах сучасної економіки знань та інновацій інтелектуальна власність стає ключовим активом для бізнесу та держави. Стрімкий розвиток технологій, діджиталізація та глобалізація створюють підвищений попит на фахівців, які здатні ефективно управляти правами інтелектуальної власності та забезпечувати їхній правовий захист.

     

    Освіта у сфері інтелектуальної власності відкриває широкі перспективи для професійної реалізації молоді. Наші випускники здобувають комплексні знання та навички, які дають змогу працювати в різних галузях економіки – від ІТ-індустрії до креативних індустрій. Це забезпечує їм конкурентні переваги на ринку праці та сприяє стабільному професійному розвитку.

     

    – Які унікальні можливості отримують ваші студенти під час навчання (наприклад, участь у міжнародних проєктах)?

     

    – Студенти нашої освітньої програми мають можливість брати участь у міжнародних проєктах та програмах академічної мобільності з провідними європейськими університетами. Ми активно співпрацюємо з Університетом м. Ліверпуль, що дає змогу нашим здобувачам проходити спеціалізовані онлайн- і офлайн-курси, брати участь у стажуваннях та отримувати міжнародні сертифікати.

     

    Особливу увагу ми приділяємо практичній підготовці. У рамках діяльності Центру підтримки технологій та інновацій (TISC) на базі Сумського державного університету здобувачі залучаються до реальних проєктів з патентування винаходів, реєстрації торговельних марок та захисту авторських прав. Це дозволяє їм набути безцінного практичного досвіду.

     

    – Як сучасні виклики впливають на вибір студентами актуальних напрямів навчання? Які вибіркові дисципліни є найбільш популярними?

     

    – Сучасні тенденції розвитку цифрової економіки та технологічні інновації суттєво впливають на освітні пріоритети здобувачів. Найбільшою популярністю користуються освітні компоненти, пов’язані з правовою охороною програмного забезпечення, захистом прав інтелектуальної власності в мережі Інтернет та управлінням правами інтелектуальної власності в ІТ-сфері.

     

    Здобувачі також активно обирають курси з міжнародного трансферу технологій, комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності та захисту прав на торговельні марки в цифровому середовищі. Це свідчить про усвідомлення ними важливості формування компетентностей, необхідних для роботи в умовах глобального цифрового ринку.

     

    – Що б ви порадили студентам для ефективного формування власної професійної особистості під час навчання у магістратурі?

     

    – Для формування професійної особистості критично важливо поєднувати теоретичну підготовку з практичною діяльністю. Рекомендую активно долучатися до наукових досліджень, брати участь у професійних конференціях і семінарах, розвивати навички аналітичного мислення та правової аргументації через участь у мут-кортах і дебатах.

     

    Не менш важливим є розвиток soft skills через командну роботу над проєктами, постійне вдосконалення іноземної мови та цифрових компетентностей. Раджу підтримувати активну комунікацію з практиками галузі, слідкувати за останніми тенденціями у сфері інтелектуальної власності та формувати власне професійне портфоліо.

     

    – Які професійні перспективи надає освіта у сфері інтелектуальної власності для студентів після закінчення магістратури?

     

    – Випускники нашої освітньої програми мають широкі можливості для професійної реалізації. Вони можуть працювати патентними повіреними, фахівцями з управління інтелектуальною власністю в компаніях різних галузей, експертами в державних установах, консультантами з питань захисту прав інтелектуальної власності, викладачами або науковими співробітниками.

     

    Багато випускників успішно розвивають власний бізнес у сфері інтелектуальної власності, надаючи консалтингові послуги та допомагаючи компаніям захищати їхні інтелектуальні активи. Крім того, магістратура з інтелектуальної власності формує надійний фундамент для подальшого навчання в аспірантурі та розвитку наукової кар’єри.

     

    Читайте також:

     

    IP освіта – це інвестиція у свою конкурентоспроможність: інтерв’ю з академіком Академії економічних наук Петром Перервою

     

    Попит на IP фахівців зростає: інтерв’ю із завкафедри інтелектуальної власності КНУ Анатолієм Кодинцем

     

    Чому IP освіта є однією з найперспективніших у ХХІ столітті: інтерв’ю з професоркою УДУНТ Наталією Корогод

     

    Стрімкий розвиток ШІ і стартапів змінюють пріоритети студентів: інтерв’ю з Оленою Орлюк

    Irena
    Irena
    administrator

    Коментарів немає