Європейська Комісія ініціювала публічні консультації з метою деталізації певних процедур щодо зареєстрованих промислових дизайнів, представивши проєкт Делегованого регламенту, який доповнює Регламент Ради (ЄС) №6/2002 про промислові дизайни ЄС та скасовує чинний Регламент Комісії (ЄС) №2245/2002.
Ця ініціатива є частиною недавньої реформи системи промислових дизайнів ЄС, спрямованої на спрощення процедур подання заявок та реєстрації у Відомстві з інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO).
Реформа також має підвищити правову визначеність, уточнивши положення та усунувши неоднозначності, а також привести повноваження Комісії у відповідність до статей 290 та 291 Договору про функціонування Європейського Союзу (TFEU). Передбачається, що новий Регламент замінить Регламент Комісії (ЄС) №2245/2002 від 21 жовтня 2002 року, який імплементував Регламент Ради (ЄС) №6/2002.
Положення проєкту Регламенту спрямовані на підвищення рівня прозорості, ефективності та результативності проваджень в EUIPO, з адаптацією до ринкових реалій та повсякденних потреб користувачів. Вони забезпечують високий рівень ясності, правової визначеності, гнучкості та спрощення порівняно з попередньою правовою базою, а також узгодженість з положеннями, що застосовуються до торговельних марок ЄС, як це передбачено Делегованим регламентом Комісії (ЄС) 2018/625. Додатково положення адаптовано до майбутньої комунікації виключно електронними засобами.
Публічні консультації триватимуть до 26 листопада 2025 року (до 24:00 за брюссельським часом) і доступні для зацікавлених сторін, включаючи представників третіх країн. Участь передбачає реєстрацію на цифровому порталі ЄС та надання пропозицій через консультаційний портал Єврокомісії.
Проєкт регламенту обговорювався з експертами на зустрічах Групи експертів з політики промислової власності 15 липня та 11 вересня 2025 року, де досягнуто широкого консенсусу.
Більше інформації стосовно реєстрації та надання пропозицій.
Пропозиції можна надати за посиланням.
Довідково:
Імплементаційні акти Європейська комісія приймає для забезпечення однакових умов імплементації (uniform conditions for implementation) законодавства ЄС після обов’язкової консультації з комітетом країн-членів (процедура «комітології»), де країни ЄС здійснюють контроль за здійсненням Комісією імплементаційних повноважень.
Натомість делеговані акти Комісія приймає самостійно на підставі чітко визначених і обмежених повноважень, делегованих законодавчим актом (ст.290 TFEU); вони не можуть змінювати суттєві елементи закону, а лише доповнювати чи уточнювати несуттєві елементи. Після їх прийняття Європейський парламент і Рада ЄС мають право протягом зазвичай двох місяців висловити заперечення або скасувати делегування на майбутнє, якщо це передбачено базовим актом.
Тобто, імплементаційні акти — це інструмент забезпечення єдиних умов виконання, контрольований країнами-членами через комітети. Тоді як делеговані акти — інструмент доповнення або уточнення несуттєвих елементів законодавства з подальшим контролем Європейського парламенту та Ради.
Читайте також:
Українська делегація на 35-й сесії Комітету ВОІВ з розвитку та інтелектуальної власності
Україна на глобальній IP мапі: запрошуємо на IP LET Forum 2025, який відбудеться 27 листопада
Коментарів немає