Продовжуючи підтримку креативних індустрій України, ІР офіс вчергове долучився до освітнього проєкту від Ukrainian Fashion Education Group (UFEG), спрямованого на надання всебічних знань у фешн-праві молодим дизайнерам, стилістам і креаторам сектору моди.
Цього разу начальник відділу розвитку креативних секторів економіки IP офісу (УКРНОІВІ) Дмитро Дорошенко разом з юристом у сфері фешн-права Максимом Поповим провів лекцію вже для третього курсу випускників UFEG.
Представник IP офісу розповів студентам про патентне право у фешн-сфері, акцентувавши, зокрема на питаннях щодо промислових зразків, винаходів і корисних моделей, а також на актуальних проблемах використання штучного інтелекту в дизайні одягу.
“Будемо відверті, для крафтового дизайнера, який працює в своїй невеликій майстерні, охорона його доробку як зареєстрованого промислового зразка може бути неактуальною. Хіба що навколо вже вишикувалася черга тих, хто бажає скопіювати його дизайн. А от для для бізнесу, який має відповідні виробничі потужності та бачить комерційний потенціал в дизайні одягу, котрий він випускає, зареєстрований промисловий зразок надає найкращі можливості для правової охорони”, ‒ зазначив Дмитро Дорошенко.
Водночас, за словами спікера, сьогодні сам феномен незареєстрованого промислового зразка надає достатньо часу як незалежним майстрам, так і великому, і середньому бізнесу, щоб визначити комерційну цінність того чи іншого дизайну, розробити стратегію комерціалізації своєї ІВ. І при цьому користуватися принаймні мінімальною правовою охороною.
“Власне, дивимось на іноземну практику та відмінності в підходах різних компаній. У той час, як, наприклад, компанія Nike реєструє і підтримує роками будь-який свій дизайн, Gucci концентруються на підтримці дії design patents лише найбільш прибуткових моделей. Nike можна зрозуміти – такі лінійки як Air Jordan житимуть вічно, як і ім’я Майкла Джордана, тому завжди будуть й охочі скопіювати дизайн цього взуття. Як це було буквально торік, коли японська компанія BAPE наразилася на позов від Nike через копіювання дизайну Air Jordan, попри те, що Nike і пропонували конкуренту проліцензувати використання цього дизайну”, ‒ наголосив Дмитро Дорошенко.
Крім того, він додав, що на сьогодні головне для виробника одягу – визначити свої ринки та найбільш перспективні моделі, і, зрештою, отримати охорону на них та підтримувати дію свідоцтва, допоки це є вигідним.
Співпраця IP офісу і UFEG триває вже півтора роки, за які студенти проєкту могли дізнатися від фахівців установи про всі можливі аспекти права інтелектуальної власності у фешн-індустрії, включно з новітніми викликами, як-от цифровий одяг і цифрові аватари.
Читайте також:
“34 полюси творчості”: інтелектуальна власність у світі моди (відео)
Інтелектуальна власність і світ моди: IP офіс презентував мануал для фешн-індустрії
Коментарів немає