Preloader Image
office@nipo.gov.ua
  • Українська
  • English
  • Що вчителі знають про інтелектуальну власність: результати дослідження
    10 Березня 2025 Коментарів немає Олексенко Олексій

    Що вчителі знають про інтелектуальну власність: результати дослідження

     

    IP Академія, що функціонує на базі українського IP офісу, презентує масштабне інформаційно-аналітичне дослідження щодо рівня обізнаності педагогів та визначення потреби в підвищенні кваліфікації.

     

    Зважаючи на актуальність та важливість надання вчителям необхідних знань та навичок для впровадження основ інтелектуальної власності в програми закладів середньої освіти, департамент “Академія інтелектуальної власності” IP офісу ініціював опитування, в якому взяли участь 9555 педагогів. На основі зібраних даних проведено дослідження, результати якого IP Академія презентує на широкий загал.

     

    Ось деякі питання і результати опитування:

     

    Чи проходили Ви курси або тренінги, пов’язані з інтелектуальною власністю?

     

    • Так – 43%
    • Ні – 57%

     

    Чи подавали Ви заяви на державну реєстрацію авторського права на твір?

     

    • Так – 2%
    • Ні – 98%

     

    Чи існують у вашому закладі освіти положення, що регулюють політику стосовно авторських прав на службові твори?

     

    • Так – 66%
    • Ні – 34%

     

    Чи траплялися у вашій практиці ситуації, коли хтось порушував авторські права Ваші або Ваших колег?

     

    • Так – 20%
    • Ні – 80%

     

    Чи маєте Ви досвід створення навчальних проєктів, які включають розробку учнями власних творів? 

     

    • Так – 38%
    • Ні – 62%

     

    Ознайомитись з повним текстом дослідження можна за цим посиланням:

     

     

    Отримані результати стануть основою для подальших кроків у впровадженні знань з інтелектуальної власності в навчальні програми закладів середньої освіти в Україні.

     

    Основні завдання дослідження:

     

    • оцінка інтересу вчителів до курсів та тренінгів з інтелектуальної власності для визначення потреби в підвищенні кваліфікації;

     

    • аналіз активності проведення заходів у закладах середньої освіти, спрямованих на інформування про права інтелектуальної власності та негативні наслідки поширення контрафактної продукції;

     

    • визначення наявності внутрішніх нормативних документів щодо авторських прав на службові твори;

     

    • визначення рівня залученості педагогів до створення навчальних проєктів, що передбачають роботу учнів над створенням власних творінь, та розвиток творчої діяльності;

     

    • виявлення проблемних питань у сфері інтелектуальної власності, з якими стикаються вчителі у своїй професійній діяльності;

     

    • систематизація пропозицій вчителів щодо інтеграції знань з інтелектуальної власності в навчальні програми закладів середньої освіти.

     

    Читайте також:

     

    Основи інтелектуальної власності в школах: підсумки опитування понад 9500 вчителів (картки)

     

    Основи інтелектуальної власності в школі: новий проєкт IP Academy

     

    “Інтелектуальна власність та новітні технології для ЗВО”: підсумки проєкту у відгуках учасників

     

    Олексенко Олексій
    Олексенко Олексій
    administrator

    Коментарів немає