За участі представників ІР офісу, Української асоціації видавців та книгорозповсюджувачів (УАВК), Українського інституту книги, видавництв та інтернет-книгарні відбулася зустріч робочої групи, яка працює над розробкою механізмів для протидії порушенням прав інтелектуальної власності у книговидавництві.
Про необхідність об’єднання зусиль усіх зацікавлених стейкхолдерів задля напрацювання таких ефективних механізмів йшлося ще під час круглого столу “Держава – видавці – маркетплейси: об’єднані в боротьбі з контрафактом та піратством у книговидавництві”, який відбувся 23 квітня 2024 року в межах Тижня інтелектуальної власності (IP Week 2024).
Перше засідання робочої групи відбулося 2 липня 2024 року у приміщенні ІР офісу в змішаному форматі.
Учасники офлайн обговорення:
До зустрічі у форматі онлайн долучилися представники Українського інституту книги, видавництв, книгарень та УАВК.
Під час заходу учасники обговорили найгостріші проблеми щодо боротьби з піратськими примірниками книг, обмінялись досвідом та власними кейсами.
Для подальшої спільної роботи окреслили такі наступні кроки:
До участі в інформаційній кампанії проти контрафакту та піратства видавців та усіх зацікавлених стейкхолдерів закликала Олександра Косенко.
“У межах цієї кампанії планується опитування громадян щодо їхнього ставлення до піратських чи контрафактних книг. Також важливо пояснювати на прикладах – за якими ознаками оригінальний примірник книги можна відрізнити від піратської копії”, – зазначила очільниця Центру спостереження IPR.
“Інформаційна кампанія, яка планується до запуску за ініціативи Центру спостереження IPR, направлена на виховання свідомого ставлення до придбання оригінальних книжок, просвіти громадян щодо шкоди від контрафакту, піратства та про відповідальність за розповсюдження піратських примірників книжок”, – зазначив Владислав Білоцький.
Суб’єкти книговидавничого бізнесу мають об’єднуватися для того, щоб напрацьовувати ефективні механізми для подолання проблем. Наприклад, створення консолідованої бази випадків порушень прав інтелектуальної власності видавців могло б стати цінним аргументом для подальшої комунікації з платформами чи майданчиками, де здійснюється продаж контрафактних чи піратських книг. У цьому переконана Любов Майданик.
“Немає сумнівів у тому, що потрібно пропагувати правову свідомість в частині інтелектуальної власності. Чим більше людей знає і розуміє, що таке право інтелектуальної власності – тим краще. Для цього і потрібна інформаційна кампанія”, – акцентувала на важливості просвітництва заступниця директора ІР офісу.
Читайте також:
Розвиток книжкової галузі: IP офіс та Український інститут книги домовилися про співпрацю
Авторське право у видавничій справі: презентуємо новий мануал
Коментарів немає