Про роль нематеріальних активів та їх цінність для бізнесу, а також про те, як вивести інновації на нові ринки, говорили у блоці №2 форуму “IP&I management: Як комерціалізувати свій інноваційний продукт та заробляти?”
Як інтелектуальна власність може стати джерелом конкурентних переваг та ресурсом для розвитку бізнесу і чому оцінка інтелектуальної власності — важливе питання керування бізнесом. Про це розповіла Галина Андрущенко, начальниця відділу навчально-методичного та інформаційно-аналітичного забезпечення Департаменту “Академія інтелектуальної власності” IP офісу.
“Останні 25 років ми переживаємо переформатування капіталу. Раніше під капіталом розуміли лише землю, працю, гроші. Зараз цей перелік доповнюється нематеріальними активами, тобто ті які існують у формі права, але вони мають вартість і тому можуть приносити доходи. ІВ — одна з найбільших структур в системі нематеріальних активів. І якщо правильно ними управляти, в майбутньому може принести великий прибуток, впізнаваність і вигоди”, — наголосила Галина Андрущенко.
За словами представниці ІР офісу, світові аналітики, зокрема представники банку Ocean Tomo, стверджують, що зараз ми переходимо до економіки, де цінність визначається думкою, тобто ключовою є оцінка нематеріальних активів.
“Зараз на нематеріальні активи припадає понад 90% ринкової вартості багатьох компаній у Європі і США. В Україні з 2010 до 2021 року зростає інвестування у нематеріальні активи. Оцінка майнових прав інтелектуальної власності в Україні здійснюється за допомогою трьох підходів: дохідного, витратного і порівняльного. Але шаблонної формули немає, кожна компанія потребує свого унікального рішення”, – зазначила представниця ІР офісу.
Загалом Галина Андрущенко торкнулась таких тем:
Детальніше з презентацією “Права на об’єкти інтелектуальної власності як особливий вид капіталу та основна перевага сучасної компанії” можна ознайомитись за посиланням.
Крім того, у блоці №2 також йшлося про масштабування інновацій та вихід на нові ринки. Олена Ципліцька, старша наукова співробітниця відділу промислової політики ДУ “Інститут економіки та прогнозування НАН України”, розповіла про концептуальну модель та стратегії масштабування інноваційного бізнесу. Та навела приклади кращих практик масштабування: досвід “єдинорогів”, виходи з інноваційним продуктом на нові ринки.
Про використання ресурсів мережі Enterprise Europe Network (EEN) для наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та трансферу технологій говорила Наталія Швед, завідувачка сектору моніторингу наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, керівник проєктів ТОВ “Нова інтернаціональна корпорація” УкрІНТЕІ. Вона окреслила можливості використання ресурсів мережі EEN для наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та трансферу технологій.
Про використання інструментів EEN для проведення попередніх маркетингових досліджень розповів Олександр Бедюх, консультант EEN, старший науковий дослідник, КНУ імені Тараса Шевченка.
Трансляція форуму “IP&I management: Як комерціалізувати свій інноваційний продукт та заробляти?” доступна за посиланням:
Читайте також:
Коментарів немає