Проблеми виплат роялті композиторам, особливості співпраці авторів музики з організаціями колективного управління (ОКУ), захист авторських прав на онлайн-платформах – ці питання обговорили в стінах Національної філармонії України представники Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ/ІР офіс), композитори і керівництво філармонії, яке й ініціювало важливу зустріч.
Від IP офісу на заході “Авторське право для композиторів: комерціалізація в умовах сьогодення” виступили:
Під час зустрічі автори поділилися досвідом щодо співпраці з українськими і іноземними ОКУ, проблемами некоректного ставлення деяких установ до виплат роялті, баченням щодо змін в законодавстві про авторське право.
“Питання авторських прав є нагальним у композиторській творчості. І нам дуже хочеться, щоб кожен автор, кожен композитор в Україні був захищеним, відстоював свої права. А ми, як ви знаєте, – законослухняні платники роялті, і намагаємося робити все, щоб філармонія працювала в цьому плані прозоро”, – звернувся до присутніх директор Національної філармонії України Михайло Швед.
Учасники зустрічі звернули увагу на окремі питання, пов’язані з проблемами щодо виплат авторської винагороди композиторам, що виникають з іншими концертними організаціями в Україні. Представники IP офісу та митці обмінялися думками щодо можливих варіантів вирішення подібних ситуацій.
“Питання виплати авторської винагороди часто потребує випрацювання всередині кожної креативної індустрії єдиної позиції, яка дозволить диктувати користувачу свої умови. На сьогодні ми бачимо позитивну динаміку у підвищенні обізнаності як автора щодо його прав, так і користувача музики щодо поваги до композитора. Це означає, що вже є серйозні кроки у розбудові єдиної системи, в якій всі учасники будуть однаково дотримуватися принципів справедливості і чесності перед собою і автором”, – зазначила Любов Майданик.
Дмитро Дорошенко, висвітлюючи особливості співпраці композитора та ОКУ, підкреслив: “Загалом світова система авторського права “не заточена” під те, щоб композитор отримував повний обсяг роялті: комісія ОКУ чи подвійна комісія, якщо винагороду збирає іноземна ОКУ, видавнича частка, податки – все це може суттєво знижувати долю роялті, і до цього потрібно бути готовим. Проте саме співпраця з ОКУ досі залишається найефективнішим способом для композитора, аби отримати свою винагороду. При цьому на сьогодні сформувався запит від ринку – ретельніше ставитися до своїх майнових авторських прав і не передавати права на одні й ті самі твори одразу кільком ОКУ. Така практика створює плутанину й ускладнює роботу як користувача, тієї ж філармонії, так і автора, і ОКУ”.
ПІд час зустрічі митці, які протягом 2,5 годин брали участь у дискусії, відзначили, що на сьогодні саме Національна філармонія України на чолі з Михайлом Шведом формує цивілізований підхід до виплати роялті композиторам. Таким чином, в сфері камерної музики вже задані орієнтири для побудови порядних відносин між учасниками ринку.
Продовження обговорення із залученням представників як ОКУ, так і користувачів заплановане вже на прийдешню осінь.
Читайте також:
Захист IP прав музикантів: презентуємо комплексні рекомендації
Коментарів немає