Preloader Image
office@nipo.gov.ua
  • Українська
  • English
  • Фінал Lab2Market MedTech: як продати ідею та виграти конкуренцію – настанови від партнерів проєкту
    22 Квітня 2025 Коментарів немає Irena

    Фінал Lab2Market MedTech: як продати ідею та виграти конкуренцію – настанови від партнерів проєкту

    Перед фінальним пітчингом програми представники IP офісу та партнери поділились з учасниками порадами, які допоможуть втілити інновації в умовах великих викликів.

     

    У межах Українського тижня інтелектуальної власності (IP Week 2025) відбувся фінал Lab2Market MedTech. Це адаптована підприємницька програма навчання, яка допомагає дослідникам, винахідникам та вченим перетворити найперспективніші медичні розробки на реальні бізнес-проєкти.

     

    Понад 20 команд впродовж декількох місяців наполегливо працювали над комерціалізацією своїх ідей у галузі MedTech. Найкращі з них дійшли до фіналу, щоб представити інноваційні рішення, які готові до впровадження.

     

    Перед фінальним пітчингом до учасників звернулись очільниця українського IP офісу (УКРНОІВІ), а також партнери, які допомогли в організації фіналу та формуванні призового фонду для переможців.

     

    Олена Орлюк, очільниця Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій

     

    Директорка УКРНОІВІ Олена Орлюк підкреслила важливість для України та її прогресу цьогорічної тематики Lab2Market – медичні технології, а також зазначила:

     

    “У цьому сезоні Lab2Market ми констатуємо надзвичайно високий рівень команд, не дивлячись на складність специфіки сфери MedTech. Такі заходи дозволяють продемонструвати суспільству, що все можливо: якщо якісно попрацювати з ідеєю, з неї можна отримати величезні зиски.

     

    Я дуже вірю в те, що в Україні й надалі наші розробники будуть пропонувати інноваційні рішення та створювати нові технології. А ми будемо шукати партнерів та інвесторів, щоб надавати таким стартапам-учасникам професійний супровід й потенційні можливості залучення фінансових ресурсів. І зараз від імені IP офісу дякую нашим партнерам за надзвичайну підтримку, розуміння та створення умов для представлення унікальних проєктів.

     

    Як відомо, часи найбільших викликів відкривають також великі можливості. Тож вірю, що навіть у надскладних умовах війни ми зможемо надалі розбудовувати інноваційну країну”.

     

    Учасників фіналу також привітав Олексій Лось, керівник департаменту розробок та наукових досліджень компанії ЮРІЯ-ФАРМ, яка виступила генеральним партнером проєкту і надала призовий фонд для проєктів-переможців (загалом – 10 000 доларів):

     

    “В Україні дослідження та розробки нових продуктів проводяться трьома типами колективів розробників – наукові інститути, R&D підрозділи великих компаній та стартапи.

     

    Перші – мають сильні наукові школи та глибокі фундаментальні знання у дисциплінах, якими вони займаються. Але, на жаль, не завжди демонструють ту ефективність, яку очікує від них суспільство через брак фінансування та інші причини. 

     

    Другі, як правило, мають кваліфікований персонал та сучасне обладнання. Проте розробити проривний продукт для них досить складно через низку обмежень (наприклад, правову зарегульованість) та брак ідей.

     

    І на цьому фоні яскраво проявляється цінність маленьких стартапів, які живуть ідеєю свого продукту. Часто у них не вистачає ресурсів. Але за рахунок того, що вони дуже добре знають та розуміють свій продукт, їхні результати насправді можуть бути видатними.

     

    Звісно, для того щоб створити дійсно інноваційний, успішний продукт, потрібна синергія всіх цих трьох типів розробників – науковців, виробників і винахідників. Тож я дякую організаторам Lab2Market MedTech за налагодження ефективної взаємодії між промисловістю, наукою та стартапами, сприянню створення нових продуктів та підвищенню культури розробки в Україні”.

     

    Олексій Виноградов (ліворуч) і Олексій Лось

     

    Віце-президент Бізнес-школи MIM Олексій Виноградов акцентував на тому, як важливо перейти від ідеї до її реалізації, комерціалізації та масштабування. А також детальніше розповів про проєкт, який допоможе в цьому переможцям Lab2Market MedTech:

     

    “Спільно зі швейцарською бізнес-школою IMD ми створили чотиримісячну програму, яка дозволяє перейти від ідеї до її запуску та комерціалізації. Ми домовились із IP офісом, що у межах партнерства за програмою Lab2Market мінімум три команди безкоштовно долучаться до навчання, що буде відбуватись англійською та українською мовами. Це стане великим внеском у розвиток цих стартапів, адже команди отримають чіткий фреймворк для комерціалізації своїх ідей”.

     

    Фіналістів також привітав Вадим Петрунін, директор iHUB (саме на їхньому майданчику відбувся цей захід). Він підкреслив велику цінність не лише ідей та розробок, а ї їхньої правильної презентації:

     

    “Попри війну та складнощі, які вона спричиняє, ми дивимося в майбутнє. У тому числі в такій складній галузі як MedTech. Вона розвивається, з’являються більш технологічні стартапи, які відходять від класичної медицини.

     

    У нашому суспільстві є стереотип, що вчений – це бідна людина. Проте насправді вчений – людина багата духовно, розумово і має бути багата фінансово. Тому завжди пам’ятайте, що все, що ви робите, має велику ціну. Тож не розповідайте про ідею, а продавайте її”.

     

    Дмитро Кузьменко (з мікрофоном) і Вадим Петрунін

     

    Дмитро Кузьменко, директор Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA), акцентував увагу на високому рівні конкуренції у галузі MedTech:

     

    “Глобальний ринок не тільки дуже великий, але й дуже конкурентний. Тому не чекайте, що вас прийматимуть з розкритими обіймами. Треба бути кращими, треба вміти продавати краще за інших, а також бачити перспективу трохи далі, ніж люди, які живуть у більш спокійних країнах, з більш стабільною економікою.

     

    За три роки повномасштабного вторгнення ми навчилися адаптуватися до будь-яких викликів. Ми, як люблять казати іноземці, resilient, тобто стійкі, адаптивні, можемо підлаштуватися і знайти вихід з будь-якої ситуації. Нехай це також стане вашою конкурентною перевагою”.

     

    Підсумки Lab2Market MedTech незабаром будуть опубліковані на нашому сайті.

     

     Читайте також:

     

    Як забезпечити охорону IP прав у медичній сфері: триває підприємницька навчальна програма Lab2Market MedTech (презентації)

     

    Lab2Market MedTech: результати опитування щодо сфери медичних технологій в Україні (аналітична довідка)

    Irena
    Irena
    administrator

    Коментарів немає