Preloader Image
office@nipo.gov.ua
  • Українська
  • English
  • Історія Рубіжанської панчішної мануфактури: втратили все на Луганщині й відродилися у Львові (відео)
    19 Грудня 2025 Коментарів немає Олексенко Олексій

    Історія Рубіжанської панчішної мануфактури: втратили все на Луганщині й відродилися у Львові (відео)

     

    Триває проєкт “Україна надихає світ”: ІР офіс (УКРНОІВІ) продовжує знайомити з унікальними українськими брендами, які змогли реалізувати свої ідеї та успішно розвиваються, незважаючи на війну.

     

    У третьому випуску проєкту – історія високоякісних панчішно-шкарпеткових виробів від ТОВ “Рубіжанська панчішна мануфактура” (РПМ). Виробництво двічі постраждало від російської навали – у 2014-му та 2022-му роках. Проте змогло перезапуститися у Львові. Війна двічі позбавляла РПМ матеріальних активів, але не змогла знищити сам бренд.

     

    Історія бренду

     

    Історія РПМ розпочалась у 1994 році в місті Рубіжне Луганської області, коли брати Місюренко заснували власну справу. Спочатку це було невеличке локальне виробництво, на якому працювало близько 40 осіб. Панчохи та шкарпетки реалізовували в основному в Луганській та Донецькій областях. Тож у 2014-му, з початком російсько-української війни, мануфактура фактично втратила основні ринки збуту.

     

    На щастя, тоді Рубіжне встояло під українським прапором – і виробництво не лише продовжилось, а й масштабувалось. Компанія придбала й переобладнала під потреби фабрики нове приміщення – з більшими виробничими потужностями та новими офісами, яке офіційно відкрила у 2017-му. Закупила нове обладнання, а також знайшла партнерів у Львівській та Хмельницькій областях. Перед початком повномасштабного вторгнення у РПМ було вже 162 працівники та шалені плани на майбутній розвиток.

     

    На жаль, повномасштабна російська навала та подальша окупація Рубіжного у 2022-му поклали край будь-яким мріям та сподіванням – виробництво було повністю втрачене, приміщення мануфактури зруйноване та розграбоване, вивезти не вдалося нічого.

     

    На щастя, вдалося виїхати працівникам та їхнім родинам. За підтримки колег, міжнародних донорів та Львівської міської адміністрації виробництво запустили фактично з нуля на новому місці. Попри всі виклики, вже восени 2022-го року Рубіжанська панчішна мануфактура випустила на ринок перший товар після перезапуску.

     

    Приклад стійкості й відповідального ставлення до IP

     

    Хоч війна двічі позбавляла РПМ матеріальних активів, але не змогла знищити інтелектуальну власність, а з нею – сам бренд. Саме відповідальне ставлення до IP – завчасна реєстрація торговельних марок і захист візуальної ідентичності – дозволили зберегти безперервність бізнесу та відродити виробництво вже на новому місці.

     

    Цінність такого підходу компанія усвідомила задовго до війни:

     

    “Ще на початках, у Рубіжному, у нас дуже популярними були бавовняні жіночі колготи під торговельною маркою Lady May. Інший виробник, з Харкова, просто скопіював дизайн упаковки нашої продукції. Ми захищались, зверталися в суди. І саме офіційна реєстрація прав була вирішальною й дозволила відстояти нашу позицію”, – розповідає Ольга Ушакова, комерційна директорка РПМ.

     

    Очільниця Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ/IP офіс) Олена Орлюк підкреслює: історія РПМ – гідний приклад як стійкості і відданості власній справі та державі, так і усвідомленого розуміння інтелектуальної власності як стратегічного нематеріального активу:

     

    “У нас діють торговельні марки Рубіжанської мануфактури, і це свідчить про те, що бізнес відповідально ставиться до нематеріального активу, усвідомлюючи його значення не лише для поточної діяльності та захисту, а й для розвитку. Адже цей нематеріальний актив має працювати на розвиток бізнесу.

    Сьогодні у Львові висить прапор із написом “Рубіжне – це Україна”. Ми впевнені, що продукція Рубіжанської панчішної мануфактури продаватиметься не лише у Львові, Івано-Франківську, Києві, Вінниці чи Одесі, а й в українському Донецьку, українському Луганську та українському Криму”.

     

    Відео з історією Рубіжанської панчішної мануфактури в межах проєкту “Україна надихає світ” дивіться на YouTube-каналі IP офісу разом з іншими випусками:

     

     

    Читайте також:

     

    Історія бізнесу товарів для тварин COLLAR: від хрущовки у Чернігові до співробітництва з NASA

     

    Історія бренду Marie Fresh: косметика з Бучі, яка підкорює світ (відео)

     

    Національна ініціатива “Україна надихає світ”: на IP LET Forum 2025 відбулась прем’єра нового проєкту для бізнесу (відео)

     

    Олексенко Олексій
    Олексенко Олексій
    administrator

    Коментарів немає