Триває проєкт “Україна надихає світ”: ІР офіс (УКРНОІВІ) продовжує знайомити з унікальними українськими брендами, які змогли реалізувати свої ідеї та успішно розвиваються, незважаючи на війну.
У четвертому випуску проєкту – історія одного з найбільших вітчизняних видавництв – Vivat, що спеціалізується на виданні книжкових бестселерів українською мовою. Компанія із Харкова продовжує розвиток, попри близькість рідного міста до лінії фронту та руйнування ключової друкарні. Щорічно Vivat продає близько 2 млн книг і видає понад 300 нових творів.
Видавництво було засноване у 2013-му, а вже за кілька років вийшло у топ-3 серед українських видавництв. Лідерські позиції Vivat утримує до сьогодні – залишається одними з найбільших і за сукупними накладами, і за кількістю найменувань, що видаються щорічно.
Vivat випускає книги в трьох основних сегментах: дитячому, художньому і non fiction. Своєю місією бренд визначає інтелектуальний і духовний розвиток суспільства. Видавці мріють, що на полицях кожного українця буде якісна книга.
Співзасновниця та CEO Vivat Юлія Орлова за фахом – хімік-аналітик і судмедексперт. Проте вже понад 30 років працює у видавничому бізнесі:
“Люди в нашій галузі – здебільшого ентузіасти. Місія мого життя і всієї компанії – популяризувати читання настільки, щоб книжка була нехай не першою, але все ж життєвою необхідністю”.
У травні 2024 року внаслідок російського ракетного удару по Харкову зазнала серйозних руйнувань типографія “Фактор-друк”, де друкували книжки Vivat. Видавництво зазнало збитків у десятки мільйонів гривень. Та навіть попри такі втрати не зупинило роботу і масштабування.
Зараз Vivat має власну мережу книгарень по всій Україні, зокрема у Києві, Львові, Харкові, Чернівцях, постійно відкриваючи локації у нових містах.
“Моя задача зараз – щоб видавництво Vivat вижило, щоб воно зростало. Врешті-решт, ми живі. Незважаючи на те, що ми з Харкова, ми розвиваємось і відкрили велику кількість книгарень.
Щороку у нас виходить близько 300 новинок. Ми купуємо права на новинки, які поки ще навіть не написані. І це ознака нашого оптимізму і віри – в Перемогу всієї країни. І в те, що ми тут надовго”, – акцентує Юлія Орлова
Щорічно Vivat організовує понад 300 власних заходів, бере участь у найбільших українських і міжнародних виставках, ярмарках і займається промоцією читання.
Видавництво також активно популяризує українську книжку за кордоном шляхом презентацій та продажів прав на українські видання. Як надійного партнера Vivat знають у 20+ країнах світу, зокрема в Англії, Франції, Німеччині, Італії, Іспанії та США.
Відповідальність перед партнерами, власними працівниками та читачами передбачає і принципову позицію щодо дотримання авторського права та боротьби з піратством.
“Авторське право й авторська ліцензія працюють так: якщо ми купуємо права в Україні й українською мовою, вони є ексклюзивними. Тобто жодне інше видавництво не має права видавати цю книжку. Це правильна і необхідна практика, але, на жаль, ми стикаємося з великою кількістю піратів.
Автори мають розуміти: коли вони приходять у видавництво, видавництво бере на себе відповідальність за їхній захист. Саме тому ми так уважно і принципово ставимося до дотримання авторського права”, – пояснює Юлія Орлова.
Важливість системного захисту інтелектуальної власності у видавничій сфері підкреслює й директорка Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ/IP офіс) Олена Орлюк:
“Vivat – це видавництво, добре відоме в Україні та за її межами своєю працею, накладами, авторами й, без перебільшення, героїзмом. Видавництво свідомо залишається в Харкові, пишається місцем свого походження, створення та розвитку. Окрім того, Vivat є прикладом відповідального ставлення до інтелектуальної власності через призму брендування. Компанія має належно оформлену торговельну марку та розуміє, що захист продукції здійснюється не лише шляхом авторсько-правових механізмів, а й за допомогою інших інструментів сфери інтелектуальної власності”.
Відео з історією видавництва Vivat в межах проєкту “Україна надихає світ” дивіться на YouTube-каналі IP офісу разом з іншими випусками:
Читайте також:
Історія бізнесу товарів для тварин COLLAR: від хрущовки у Чернігові до співробітництва з NASA
Історія бренду Marie Fresh: косметика з Бучі, яка підкорює світ (відео)
Історія Рубіжанської панчішної мануфактури: втратили все на Луганщині й відродилися у Львові (відео)
Коментарів немає