Під час заходу на базі National IP&Innovations Hub запрошені фахівці – розробник, маркетолог, юрист, інвестор – детально проаналізували pitch deck (презентацію проєкту для інвесторів), згенеровану штучним інтелектом.
Сесія 2 заходу “Collaborate to Innovate: діалог науки і бізнесу” мала назву “Панорама проєкту: розбір від експертів на 360°”. Під час неї запрошені експерти зробили повноцінний фаховий розбір презентації бізнес-ідеї для інвесторів, яку згенерував ChatGPT.
Експерти різних сфер, які мають комплексний досвід та знання, виділили типові помилки у створенні та презентації бізнес-ідей. А також обговорили, як уникати цих недоліків і які методи допоможуть ефективно представляти проєкти та залучати інвестиції.
Модераторкою заходу стала Юліана Зух-Кіпріянова – професіонал з інноваційної діяльності відділу розвитку мережі центрів підтримки технологій та інновацій.
А спікерами були:
Учасники сесії (зліва направо): Юліана Зух-Кіпріянова, Олесь Вареник, Максим Байєр, Тетяна Бундз і Вадим Горенко
Згенерований ChatGPT проєкт отримав назву SmartGrow, це IoT-помічник для вирощування рослин. Він автоматизує полив, освітлення, здійснює контроль клімату та навіть може нагадати, коли настав час поповнити запаси добрив.
Максим Байєр
Максим Байєр, коментуючи pitch deck, порадив під час презентації бізнес-ідей уникати узагальнень та розмитих формулювань:
“Проєкт обов’язково повинен мати цільову аудиторію, не варто говорити, що він “для всіх”. А слогани, якими ви користуєтеся, мають нести чіткий посил до цієї аудиторії, без загальних фраз”.
Тетяна Бундз
Тетяна Бундз, оцінюючи презентацію, нагадала присутнім, що зазвичай інвестори мають дуже обмежений час для вивчення pitch deck – у середньому 3 хв. 44 сек. Тому вже перші слайди мають чітко донести мету стартапу.
“Перший слайд – це ваша візитівка, титулка.Тож інвестор, який має на ознайомлення до 5 хвилин, має відразу розуміти, чому це цікаво. Тому вказуйте конкретно, уникайте стандартних загальних фраз, вони не працюють. Відразу окресліть конкретне рішення, яке ви пропонуєте”.
Також пані експертка-юристка порадила представникам бізнесу бути дуже уважними і звертати увагу на фактчекінг, послуговуючись сервісами штучного інтелекту:
“Вже доведено, що ШІ на 30% видає фантомну інформацію. Тому, наводячи для інвесторів певну аналітику, варто приділити більшу увагу можливостям конкретних ринків та неодмінно вказувати джерела аналітики”.
Вадим Горенко
Вадим Горенко, аналізуючи слайди з точки зору маркетингу, порадив дуже конкретно прописувати проблеми, які може вирішити той чи інший інноваційний продукт:
“Вказуйте конкретні проблеми, страхи, болі ваших потенційних клієнтів. А також шляхи їх вирішення. Це більш наочно продемонструє конкурентність, унікальність та інноваційність вашого продукту. Також варто надати список ваших основних конкурентів і окремо виділити конкурентні переваги, які має ваш продукт”.
Олесь Вареник
Олесь Вареник, оцінючи проєкт з точки зору інвестиційної привабливості, акцентував на важливості створення змістовних презентацій, обов’язково підкріплених цифрами:
“Інвестори не люблять пустої інформації та цифр, які неможливо перевірити. Слайд із бізнес-планом обов’язково повинні мати табличну форму. Пам’ятайте, що занадто високі цифри переважно сприймаються з недовірою”.
Підсумовуючи дискусію, Юліана Зух-Кіпріянова виділила основні моменти, яким варто приділити увагу, презентуючи бізнес-ідею:
“Варто вказати цільову аудиторію та ринок, окреслити унікальність продукту, приділити значну увагу фінансовій моделі та інтелектуальній власності. І головне пам’ятати, що стартап – це не лише про винахідливість, а й про здатність переконати світ у цінності свого проєкту”.
Повний розбір від експертів на 360° – у відеотрансляції на ютуб-каналі IP офісу:
Фото: Альона Рубель
Читайте також:
Взаємодія бізнесу та науки: як ідеї трансформуються в комерційно успішні стартапи
Стартував захід “Collaborate to Innovate: діалог науки і бізнесу” – відеотрансляція
Коментарів немає