Як комерціалізувати наукові винаходи? З якими проблемами стикаються вчені і як це можна вирішити? Про програму Lab2Market UA 2.0 – як державний акселератор для науковців – розповіли під час заходу “Collaborate to Innovate: діалог науки і бізнесу”.
Зокрема усі можливості Lab2Market UA 2.0 презентувала начальниця відділу розвитку інноваційної екосистеми департаменту розвитку інновацій IP офісу Марина Зенова.
Марина Зенова
“На сьогодні істотно скорочується кількість вчених в Україні: за останні 25 років упʼятеро, а наукоємність ВВП — більш ніж утричі. Тобто наука втрачає здатність виконувати економічну функцію. Але наші науковці і вчені здатні генерувати нові ідеї та створювати нові продукти. Наша програма покликана усунути найбільші проблеми науковців, які заважають їм комерціалізовувати свої ідеї”, – зазначила Марина Зенова.
З презентацією програми можна ознайомитись за посиланням.
У межах програми Lab2Market UA 2.0 також відбувся пітчинг команд від українських вишів. Їх оцінювала команда журі, куди увійшли інвестори, бізнесмени, керівники компаній та експерти.
Переможцями цього року стали:
1 місце: VantRope4ReBuild від НТУ “Дніпровська політехніка”
Технологія швидкого відновлення зруйнованих капітальних конструкцій, будівель і споруд, що полягає у реалізації нової концепції їх зведення з використанням багатошарових композитних вантових канатів заданої тягової спроможності та ґрунтуються на встановлені закономірностей силової взаємодії їхніх багатопараметричних структурних складових. Вказане дозволяє замість зруйнованих, більш важких несучих конструкцій, виготовити та встановити в 3-4 рази менш матеріалоємні і менш коштовні, суттєво зменшити час (в 4 рази) та вартість відновлення споруди.
2 місце: ARSIRIY від Одеської національної академії будівництва та архітектури
Новий тип турбіни з високим рівнем ефективності для макро- і малих ГЕС, а також модульних вітроустановок. Вітро- і гідро- установки сприяють розподільної генерації електрики біля місць проживання.
3 місце: Lovkotech від НТУ “Дніпровська політехніка”
Створення інтерактивних навчальних конструкторів для дітей, щоб розвивати їхні навички механіки та науки. Існуючі альтернативи, такі як звичайні конструктори або інтерактивні ігри, не забезпечують цього аспекту навчання. Конструктори відрізняються тим, що вони містять елементи механіки та технічного навчання, що дозволяє дітям не лише розвивати свою уяву та креативність, а й здобувати нові знання в цій сфері. Однією з унікальних переваг продукту є те, що він дозволяє дітям не лише творити, а й навчатися, що робить навчання більш захопливим та ефективним.
Учасникам і членам журі подякувала директорка ІР офісу Олена Орлюк:
“Дякую всім командам, які пройшли тривалий шлях і взяли участь у програмі Lab2Market – ваші проєкти несуть користь. Щаслива бути частиною ІР офісу і працювати з людьми, які здатні показати результат і надихати інших.
Дуже хочу побажати нашим командам виходити на шлях втілення тих ідей, які ми побачили сьогодні, і знаходити своїх інвесторів. Бо насправді, коли ми спілкуємось з нашими партнерами з числа міжнародних програм чи інвестиційного середовища, ми розуміємо, що фінансові ресурси є, і їх багато. Але нам, українцям, треба навчитися подавати проєкти, шукати партнерства і встановлювати звʼязки. Нам не бракує ідей, але ми маємо навчитись презентувати себе і захищати свою інтелектуальну власність”.
Інші фіналісти
Також у фіналі програми Lab2Market UA 2.0 взяли участь такі командні проєкти:
Фото: Альона Рубель
Читайте також:
Типові помилки у презентації бізнес-ідей: розбір від експертів під час Collaborate to Innovate
Взаємодія бізнесу та науки: як ідеї трансформуються в комерційно успішні стартапи
Стартував захід “Collaborate to Innovate: діалог науки і бізнесу” – відеотрансляція
Коментарів немає