Preloader Image
office@nipo.gov.ua
  • Українська
  • English
  • Контрафакт і підробки: ставлення українців і європейців – дослідження UAACP та EUIPO
    26 Травня 2023 Коментарів немає Irena

    Контрафакт і підробки: ставлення українців і європейців – дослідження UAACP та EUIPO

     

    До Всесвітнього дня боротьби з підробками (8 червня) ІР офіс спільно з Українським альянсом по боротьбі з підробками та піратством (UAACP) проводять спеціальний захід – «Українці проти контрафакту».

     

    Захід відбудеться 5 червня 2023 року з 11:00 до 14:15 в онлайн-форматі, реєстрація – за посиланням.

     

    Оскільки Україна зараз на шляху вступу до ЄС, вирішення питання контрафакту постає ще гостріше. Під час проведення безстрокової української просвітницької кампанії UAACP традиційно проводить анкетування-опитування громадської думки.

     

    Підробки в Україні – дослідження UAACP

     

    Отримані результати свідчать, що доросле населення та школярі у 80% випадків не замислюються над питанням: чи оригінальний товар вони купують? При цьому лише 15% українців впевнені, що ніколи не купували підробок.

     

    Аудиторія студентів, на жаль, більш схильна до купівлі контрафактного товару. Дослідження показало, що молодь не так цікавить якість товару (вона їх здебільшого задовольняє), як приваблює дешевизна підробок.

     

    При цьому студентська спільнота у 50% випадках купувала підроблені товари свідомо, а 25% студентів планують і надалі купувати підробки, тому що нічого поганого у цьому не вбачають, а грошей завжди не вистачає.

     

    Як бачимо, українська молодь схильна до придбання підробок – і така ситуація загрожує безпеці України. Особливо в умовах воєнного стану, коли усім українцям необхідно уважніше підходити до питання придбання підробок з огляду на економічне підґрунтя цього негативного явища.

     

    Для порівняння наводимо результати подібних досліджень серед європейської молоді.

     

    Європейська практика – дослідження EUIPO

     

    До вашої уваги результати опитування, яке проводила торік Європейська обсерваторія EUIPO.

     

    Метою цього дослідження було дізнатись останні тенденції використання легальних та нелегальних онлайн-джерел серед європейців у віці від 15 до 24 років, а також їхнє сприйняття та поведінку щодо підроблених товарів.

     

    Купівля підробленої продукції в ЄС

     

    Опитування підтвердило, що 37 % молодих людей свідомо купили один або кілька підроблених продуктів протягом останніх 12 місяців, що значно більше у порівнянні з попередніми результатами.

     

    Підроблені товари, які молоді люди найчастіше купують свідомо:

    • це одяг та аксесуари (17 %),
    • взуття (14 %),
    • електронні пристрої (13 %),
    • косметика, засоби гігієни та парфумерія (12 %).

     

    Інтернет-піратство в Європі

     

    Свідоме піратство залишається стабільним: 21 % молодих споживачів (кожний п’ятий) визнають, що навмисно отримували доступ до піратського контенту в інтернеті протягом останніх 12 місяців.

     

    Однак доступ із легальних джерел все ж набуває більшого поширення серед молодого покоління.

     

    Цю позитивну тенденцію підтверджують наступні дані дослідження: 60 % стверджують, що не використовували, не відтворювали, не завантажували або не транслювали контент із нелегальних джерел у минулому році, порівняно з 50 % у 2019-му та 40 % у 2016-му.

     

    Ключові чинники використання піратського контенту

     

    Ціна та доступність продовжують залишатися основними причинами покупки підроблених продуктів та свідомого доступу до піратського контенту. Проте соціальні впливи, такі як поведінка сім’ї, друзів чи знайомих, набувають все більшого значення.

     

    Що змушує молодих людей замислитися?

     

    Як щодо продуктів, так і для цифрового контенту, молоді люди згадали особисті ризики кібершахрайства та кіберзагрози як важливі фактори, що можуть стримувати їхню поведінку.

     

    Крім того, опитані молоді люди частіше згадують про краще розуміння негативного впливу на навколишнє середовище чи суспільство.

     

    Це дослідження є третім виданням із серії досліджень серед молоді, яке спочатку було опубліковано EUIPO у 2016 році, а потім у 2019 році.

     

    Висновки

     

    Оскільки Україна прагне долучитись до родини європейських держав, мусимо вже зараз дотримуватись відповідних стандартів.

     

    Контрафакт — це не тільки питання моралі і порушення прав інтелектуальної власності, це злочин, який генерує швидкі неконтрольовані державою грошові потоки, які з великою вірогідністю можуть бути направлені на потреби ворога для фінансування військових злочинів проти нашої держави.

     

    Тому, перш ніж купити підробку, подумайте: «Якщо існує вірогідність, що за мої гроші злочинці придбають кулі, що вб’ють наших воїнів на передовій, то чи варто мені купувати цей товар?» Відповідь для українців очевидна!

     

    Довідково:

     

    Нагадуємо про захід «Українці проти контрафакту»:

    • Дата: 5 червня 2023 року.
    • Час: з 11:00 до 14:15.
    • Формат: онлайн.
    Irena
    Irena
    administrator

    Коментарів немає