Як заробляти на своїх ідеях? Які підходи працюють, а які ні? Чого бракує інноваційній екосистемі України для ефективної комерціалізації та як це виправити?
Ці теми обговорювали під час сесії IP LET FORUM 2024: “Комерціалізація інтелектуальної власності: перетворення ідей на прибуток”.
Ольга Кронда
Завдання №1 — зробити так, щоб ідеї приносили прибуток, — наголосила начальниця департаменту розвитку інновацій ІР офісу Ольга Кронда, яка модерувала дискусію:
“Здавалося б, це просто — якщо є ідея, реалізуй та отримуй прибуток. Однак під час такої реалізації виникає багато проблем і перепон, які потрібно знати як вирішити. Мені дуже імпонує теза, що інтелектуальна власність — це нафта ХХІ століття. Адже, справді, ІР та інновації — це шлях для успіху і прогресу. І саме комерціалізація інтелектуальної власності повинна працювати перш за все на їх авторів, винахідників, креаторів”.
Учасники сесії детально обговорили такі теми:
Іванна Дідур
Про напрями роботи з різними представниками сфери розповіла асоційована партнерка “CIVITTA UKRAINE” Іванна Дідур:
“Ми, як компанія, перетинаємось з інтелектуальною власністю, стартапами в різних напрямах. Перш за все, я б окреслила три з них.
Перший – робота з бізнесами безпосередньо на прикладі стартапів, яким ми допомагаємо залучати фінансування. І ми бачимо, як їм складно пройти цей етап і заробити гроші на тих винаходах, які вони мають.
Другий — допомога державі в розробці політик, зокрема в написанні стратегій. Там ми побачили, скільки проблем з комерціалізацією є на державному та регіональному рівнях.
Третій — європейські проєкти. І тут ми можемо порівнювати підходи та інструменти”.
Ольга Кузьменко
На важливості нематеріальних активів та ІР менеджменту наголосила директорка департаменту досліджень та розробки технологій “KNESS” Ольга Кузьменко:
“Ми, як компанія, активно працюємо з авторським правом і перш за все активно захищаємо все, що розробляємо. Окремо ведемо системну роботу з реєстрації патентів — не виробів, а елементів виробів. У нас є портфель нематеріальних активів, але, на жаль, поки їх складно комерціалізувати. На мою думку, ІР менеджмент має бути постійною організаційною складовою будь-якої компанії”.
Володимир Воробей
Про етапи комерціалізації та підтримку на кожному з них розповів директор агенції економічного розвитку PPV, керівник групи ключових експертів проєкту RES-POL Володимир Воробей:
“Ми розробили матрицю впливу і рівнів підтримки інновацій. Бо інновації — це не лише те, що допомагає, а й те, що можна продати, – і заробити. Але на різних рівнях розробки різним учасникам процесу (чи це винахідник, чи інвестор, чи менеджер) потрібні різні рівні підтримки. Часто винахідник, можливо, і хоче продати своє творіння, але він не підприємець. Тобто, коли ми говоримо про перетворення ідеї в комерціалізацію, нам потрібно розуміти, яка підтримка потрібна, на якому етапі і кому. Для цього потрібна платформа і людина, до якої будь-хто може звернутись і отримати відповіді на свої питання та потрібні консультації”.
Про практичні кейси на прикладі власних розробок і виводу їх на ринок розповіли директор “CheckEye”, Government Relationship Officer Андрій Чапков та засновник “SMARTINHOUSE” В’ячеслав Мороз.
Андрій Чапков
“Наш продукт — це перш за все суспільна цінність. Але комерціалізувати її в Україні ми не можемо. Зараз наша комерціалізація полягає в тому, що ми надаємо послуги на ринках Європи. В них є ті бюджети і законодавчі засади, які дозволяють нам заробляти там, а безкоштовно надавати послуги в Україні”, — зазначив Андрій Чапков.
В’ячеслав Мороз
“Ми представляємо продукти, народжені війною. Це відображення того, що має допомогти виживати військовим на фронті і допомагати цивільним, які залишились без опалення у великих містах.
Наші продукти не мають світових аналогів, це нове бачення. Вони зареєстровані як обʼєкти інтелектуальної власності і ми йдемо зараз шляхом комерціалізації в Україні. Перші кроки були емоційні, ми надавали багато наших виробів безкоштовно. Але коли запас фінансової міцності закінчився, ми вирішили, що пора виходити на ринок. Комерціалізація — складний шлях, але це цікавий досвід”, — резюмував Вʼячеслав Мороз.
Виступи спікерів сесії “Комерціалізація інтелектуальної власності: перетворення ідей на прибуток” IP LET FORUM 2024 доступні на YouTube-каналі ІР офісу:
Фото: Артем Тищенко
Довідково:
Національний форум з інтелектуальної власності та інновацій – IP LET FORUM «INTELLECTUAL PROPERTY: LAW, ECONOMY, TECHNOLOGY» – відбувається вже втретє.
Організатори – Міністерство економіки України та ІР офіс. Захід відбуватиметься в рамках співпраці зі Всесвітньою організацією інтелектуальної власності (WIPO).
Інформаційні партнери: Торгово-промислова палата України (ТПП України), Асоціація правників України (АПУ), Національна асоціація патентних повірених України (НАПА), Український альянс по боротьбі з підробками та піратством (УАПП). Медіапідтримку форуму надають LIGA 360, The Page, Speka, видання “Юридична практика” та “Юридична газета”.
Читайте також:
IP LET FORUM: від стартапів до мегапроєктів – інноваційна інфраструктура як ключ до розвитку
WIPO Alert, боротьба з піратством та контрафактом: про нові практики IP захисту на IP LET FORUM 2024
IP LET FORUM: як стимулювати підприємництво та розвиток українських брендів
IP LET FORUM 2024: як Україна інтегрується до ЄС у сфері інтелектуальної власності
Коментарів немає